Chocolate Chip Cookies sau Dulciuri pentru suflet

Într-una din zilele trecute (abia acum îmi dau seama câte au trecut și n-am scris), am citit postarea asta și mi-am spus că ar fi grozav să fac și eu deja celebrele Chocolate chip cookies.

Așa că m-am pus pe tradus rețeta și mi-a ieșit cam așa ceva:

 

CAM13810 CAM13811 CAM13813 CAM13814 CAM13816

Desigur, am cam ars prima tură, a doua a ieșit minunat (după cum se vede din fotografii), iar a treia s-a bronzat nițel.

Per total au fost foarte buni, inclusiv cei puțin arși.

 

O rețeta apropiată de traducerea mea este următoarea:

Timp de coacere: 10-12 minute

Cantitate: cca. 50 bucăți medii

Ingrediente

  • 300 g făină
  • 1 linguriță bicarbonat de sodiu
  • 1/2 linguriță sare
  • 250 g ciocolată amăruie
  • opțional 100 g nuci măcinate
  • 225 g unt la temperatura camerei (eu am pus mai puțin)
  • 150 g zahar alb
  • 160 g zahar brun fin (eu am pus doar alb, nu aveam zahăr brun în casă)
  • 2 ouă mari
  • 1 linguriță esență vanilie
  • 1 linguriță esență rom
Mod de preparare

Cuptorul se încălzește la 190 C.

Tăiați ciocolata în cubulețe mici de 5 mm sau dacă găsiți, puteți folosi fulgi de ciocolată (chocolate chips).

Făina se amestecă cu sarea și bicarbonatul de sodiu într-un bol.
În alt bol, untul se bate cu mixerul până devine cremos. Peste unt, se adaugă zahărul alb și cel brun și se mixează până obțineți o consistență pufoasă. Se adaugă apoi ouăle, unul câte unul și se mixează bine. Puteți pune acum esențele de rom și vanilie. Adăugați jumătate din cantitatea de făină și amestecați ușor. Adăugați apoi bucățelele de ciocolată, restul de făina, eventual nucile și amestecați până se încorporează făina.

Cu ajutorul unei lingurițe formați mici grămăjoare de aluat sau în palmele umede formați biluțe și puneți-le într-o tavă cu hârtie de copt, la distanță de cam 3 cm una de alta, pentru că ele se vor extinde în cuptor. Eu aranjez cam 12 fursecuri într-o tavă.

Cât timp coaceți prima tavă puneți aluatul în frigider, pentru că este bine ca acesta să fie mai tare. Este bine să folosiți două tăvi dacă aveți, pentru a răci una dintre ele, în timp ce o băgați la cuptor pe cealaltă.

Fursecurile se bagă la cuptor pentru 8-10 minute (depinde și de mărime), până marginile sunt ușor aurii. Chiar dacă par încă moi în centru, nu le lăsați mai multe de 12 minute pentru că vor ieși tari, iar ele trebuie să fie moi înăuntru și ușor crocante pe margini. Lăsați fursecurile să se răcească și apoi scoateți-le din tavă.

snm.

One comment

  1. Sunt sigură că ți-au ieșit delicioase. Te așteptăm să mai încerci și alte rețete de pe blogul nostru!

    Like

Leave a Reply

Aphex

retete culinare, blog culinar

CLIPE DE RAI DIN IADUL MEU

SCRIE! Nu sta degeaba că degeaba stai

Ivanna

Rocks

alex lamba

texte publicate

Cristina Boncea

01.01.1998

UN BLOG KRIMINAL

mystery • crime • noir • thriller

Lecturi si Arome

retete simple pentru oameni simpli

Cartea de la ora 5

Momentul de răsfăț literar al zilei

Ruxandra Banici

- jurnal de bord, nu blog -

aiciscriu.eu/

Just another WordPress.com site

Searching For Elsewhere

Find your reason to travel

Frică

Nu frica ucide ci absența ei.

Muzeul de Fotografie

o initiativa Alex Galmeanu

Satul celor 70 de bordeie

Un sat izolat de tigani din judetul Covasna aflat pe un deal pitoresc

Adrian Georgescu

Scriu iute și piperat

Doar un scutec să-ţi mai pun

Copiii se cresc cu dragoste. Restul e marketing.

Atâtea lucruri de trăit, atât de puţin timp

Scriu povești despre viață și oameni ca tine.

Joc si Emotii

Blog Otilia Mantelers

In Jurul Kadiei

pas cu pas, prin viață

Victor Ilina

O încercare

jurnaldegrasa

jurnal de grasa

Fosile şi pietre

Just another WordPress.com site

Casa Jurnalistului

Just another WordPress.com site

Playful Monkeys

Don't panic! Parenting can be fun!

Povestirile lui Victor

Trăiți, bă, trăiți, că de murit nu e nici o scofală!

Blogul unei tipe oarecare

"O zi în care nu ai râs este o zi pierdută"

razvanvanfirescu.wordpress.com/

Despre finețea relaxării

ÎNSEMNĂRI DIN COLŢU' HĂRŢII

THE UGLY BAD BEAR'S BLOG • EST. 2006

35+, by Corina Ozon

No matter the distance, there are connections.

Balet la superlativ

First comes the sweat. Then comes the beauty if you're very lucky and have said your prayers. (George Balanchine)

